Mantrele îşi exercită efectul lor de vindecare prin funcţia de interdependenţă.
În medicina tibetană tradiţională, scopul vindecării nu este unul singular, aşa cum se întâmplă în medicina occidentală. Fiecare organ, sau punct specific al corpului este asociat mai multor puncte diferite, conectate. Astfel, medicina tibetană nu se concentrează asupra unui singur punct, ci mai degrabă asupra a zece puncte: ea vizează zona problematică majoră şi punctele sale aferente şi se adresează relaţiei dintre aceste puncte.
În medicina tibetană se presupune că, pentru ca boala să fie prezentă, există o formă de tulburare energetică subtilă profundă. În loc să trateze, pur şi simplu, simptomele, vindecarea prin mantra apelează la energia sunetului pentru a remedia această tulburare energetică profundă, tratând cauza de bază, precum şi factorii asociaţi şi perpetuatori.
Cu ce scop pot să folosesc vindecarea prin mantra?
Există sute de mantre diferite pentru vindecare. Unele mantre sunt destinate unor cazuri specifice, precum:
- diaree, vomă, constipaţie, viruşi, gripă, infecţii
- acnee, fracturi, naştere, sângerarea în urma unei răni deschise.
De asemenea, există mantre care vindecă tulburări mai generalizate, ca de exemplu:
- tulburări ale organelor solide precum inima, plămânii, ficatul, splina, rinichii;
- tulburări ale organelor cavitare, precum bila, stomacul, sau colonul;
- tulburări ale simţurilor, precum văzul, auzul; sau alinarea durerii.
Exista mantre care reechilibrează cele 3 umori (Vânt, Bila şi Flegma). În medicina tibetană, cele 3 umori sunt considerate ca fiind cele 3 energii vitale din corp; boala se manifestă atunci când cele 3 umori intră în dezechilibru.
De asemenea, există mantre pentru "O sută de boli". Medicina tibetană consideră toate bolile ca fiind variaţiuni ale diferitelor tulburări energetice de bază. Aceste mantre au abilitatea de a vindeca orice fel de problemă; ele sunt foarte eficiente în cazul bolilor complexe, sau atunci când cauza bolii este necunoscută.
Exemple importante ale acestui tip de mantra includ:
- Dorje Gotrab - "Mantra Armurii Indestructibile"
- Pawa Dru Nga - "Mantra Simbolurilor celor 5 Războinici"
- Bat Shima - "Mantra celor Patru Puteri ale Distrugerii"
Ce reprezintă "Transmiterea mantrelor"?
Actul de primire a unei mantre este considerat un act de primire a unei Transmiteri. Acest lucru se datorează faptului că mantrele sunt, de fapt, o formă de energie a sunetului. Prin ascultarea recitării unei mantre, obţinem abilitatea de a recita mantra pentru noi înşine, cu scopul de a experimenta beneficiile vindecării şi pentru a-i vindeca pe ceilalţi.
În mod tradiţional, mantrele au fost transmise de la maestru la student.
În mod normal, în tradiţia spirituală tibetană, transmiterea învăţăturilor reprezintă o activitate pe trei planuri: maestrul oferă o explicaţie orală a învăţăturilor, khrid, transmiţând instrucţiuni foarte precise asupra modului de realizare a acestor practici.
- Maestrul recită textul de bază, lung; studenţii primesc transmiterea prin actul ascultării şi al auzului.
- Maestrul şi studentul intră într-o legătură specială prin intermediul sunetului.
- Maestrul realizează ritualul propriu-zis de împuternicire, wang (tib. dBang), oferind puterea şi permisiunea de efectuare a practicii. În tradiţia spirituală Vajrayana, aceasta este cea mai importantă parte a procesului de transmitere.
Cu toate acestea, în tradiţia vindecării prin mantra, procesul de transmitere este mult mai simplu şi cuprinde doar una dintre etapele mai sus-menţionate. Ceea ce este extrem de important în primirea transmiterii este faptul că studentul trebuie să audă recitarea cu voce tare a mantrei de către maestru. În acest proces, vibraţiile sunetului mantrei cuprind esenţa puterii tămăduitoare – nu doar cea a mantrei în sine – ci şi înţelepciunea şi puterea de vindecare acumulate a întregii Descendenţe de Vindecători care au utilizat şi împuternicit recitarea acestei mantre în trecut.
O persoană care nu deţine această transmitere – sau conectare a energiei – nu poate să se bucure de beneficiile asociate cu utilizarea mantrei, cu toate că poate să cânte mantra de multe ori. Utilizarea mantrei fără transmitere poate să nu exercite niciun fel de efect, sau, dimpotrivă, poate să exercite efecte adverse.
Efectele vindecării prin mantra pot fi surprinzător de puternice, profunde şi, uneori, mult mai îndelungate decât efectele medicamentelor farmaceutice. De multe ori, vindecarea prin mantra oferă rezultate foarte rapide, care sunt în mod special evidente în cazul bolilor pentru care au fost încercate ineficient alte medicamente.
Care sunt originile vindecării prin mantra?
Vindecarea prin intermediul utilizării mantrelor este o practică existentă de mii de ani. Originile sale apar în Tibetul, Mongolia şi India antice.
Se consideră că cea mai antică ştiinţă a vindecării prin mantra aparţine tradiţiei Bonpo din Tibet. În mod literal, Bonpo înseamnă "Cel care cântă". Există şi mantre de vindecare originare din religiile hindusă şi budistă. Dacă mantrele spirituale sunt, în general, considerate ca fiind "închise", semnificând faptul că un singur adept al acelei credinţe poate să le primească, mantrele de vindecare nu exercită o astfel de restricţie. Orice persoană interesată poate să primească transmiterea mantrelor de vindecare.
Prima dovadă a utilizării mantrelor în practicile de vindecare a fost descoperită în celebrul Text Medical Tibetan, "Bum Shi" ("Numeroase instrucţiuni orale despre medicină"). Autorul acestui text a fost Chebu Trishe, primul medic tibetan. A fost fiul lui Shenrab Miwoche – fondatorul tradiţiei filozofice Bon – care a trăit cu aproximativ 3900 de ani în urmă. Buddha Shakyamuni a transmis şi el numeroase mantre de vindecare într-o Sutra denumită "Zhang Dus" (Colecţie de mantre"), cu aproximativ 2500 de ani în urmă.
Pe lângă aceste persoane istorice celebre, au mai existat numeroşi maeştrii spirituali desăvârşiţi care au trăit în Tibet şi care au descoperit propriile lor mantre de vindecare. Această practică a "descoperirii spontane" a mantrelor este denumită gTerma (însemnând (comoara ascunsă"), fiind practicată în Tibet – atât în tradiţia Bonpo, cât şi în religia budistă – de mai bine de o mie de ani. În rândul persoanelor celebre gTerton (indivizi care descoperă o astfel de comoară ascunsă) se numără Dranpa Namkha, Sangje Lingpa, Dorje Lingpa, Padma Lingpa, Mingyur Dorje şi Dudjom Lingpa.
Cum sunt utilizate mantrele pentru vindecare?
Mantrele pentru vindecare pot fi utilizate fie pentru a vindeca propria persoană, fie pentru a-i vindeca pe ceilalţi. În mod tradiţional, există şase modalităţi principale de utilizare a mantrelor pentru vindecare; metoda utilizată depinde de natura bolii şi de modalităţile specifice prin care funcţionează mantra. În termeni generali, mantra este recitată de un anumit număr de ori pentru a i se activa puterea, iar apoi respiraţia – care reprezintă esenţa Vocii şi care conţine energia subtilă a Sunetului – este folosită pentru a energiza calea de vindecare. Acest proces este realizat în următoarele moduri:
Ngak Chu "Apa de mantra". Respiraţia este suflată deasupra apei, care este consumată ulterior.
Ngak Mar "Unt de mantra". Respiraţia este suflată deasupra untului, care este apoi fie consumat, fie frecat pe zona dureroasă.
Tsa Ngak "Sare de mantra". Respiraţia este suflată deasupra sării, care este apoi aplicată pe zona dureroasă. În unele cazuri, sarea poate fi încălzită înainte de a fi aplicată.
Ngak Phu "Mantra suflată". Mâinile sunt frecate între ele, iar mantra este suflată deasupra lor; apoi, mâinile sunt poziţionate pe corp, pe zona dureroasă.
Chag Ngak "Mantra de metal". Metalul fierbinte este utilizat pentru a genera energia de vindecare.
Ngak rDo "Piatră de mantra". Respiraţia este suflată deasupra pietrelor fierbinţi care sunt aplicate ulterior pe zona dureroasă.
Mantrele pentru vindecare sunt extrem de versatile, putând fi utilizate în mai multe moduri, pe lângă aceste metode. Uneori, specialistul poate să intoneze mantrele în sine, alteori, pacientul poate să fie încurajat să asculte sunetul intonării mantrelor. Anumite părţi ale corpului pot fi activate prin atragerea asupra lor a mantrelor în culori specifice; mantrele pot avea forma unor talismane care să fie purtate pentru protecţia împotriva bolilor; anumite mantre pot fi pictate pe hârtie de orez şi consumate pentru efectele lor de vindecare la nivel intern; tămâia,, ale cărei efecte au fost activate de mantre, poate să fie arsă cu scopul de vindecare sau purificare. În general, medicamentele tibetane autentice sau tămâia au fost puse în practică cu ajutorul mantrelor.
Care este legătura dintre vindecarea prin mantra şi medicina tibetană?
Medicina tibetană reprezintă o ştiinţă medicală naturală pe bază de plante, care se caracterizează prin menţinerea echilibrului celor Trei Umori (Vânt, Bilă şi Flegmă), energii subtile care pătrund şi susţin corpul fizic. Atunci când cele Trei Umori se află în echilibru, corpul şi mintea menţin bună-starea; atunci când există un dezechilibru al celor Trei Umori, boala se manifestă.
Medicina tibetană are două obiective principale:
- Prevenirea bolilor – cu ajutorul unui regim adecvat şi al unui stil de viaţă corespunzător
- Tratarea bolilor – atunci când boala s-a manifestat.
În medicina tibetană tradiţională, Tratamentul se împarte, în general, în Patru categorii de bază:
- Regimul terapeutic
- Modificarea factorilor care ţin de stilul de viaţă
- Utilizarea medicamentelor
- Aplicarea terapiilor externe
În unele texte, vindecarea prin mantra este amintită ca a cincea metodă de tratament.
Vindecarea prin mantra poate fi utilizată în mod separat, ca un tratament în sine, sau poate fi combinată cu oricare dintre cele patru modalităţi de tratament mai sus-menţionate, cu scopul de a spori efectele acestora.
Atunci când sunt utilizate în combinaţie cu regimul, mantrele pot să sporească efectele terapeutice ale mâncărurilor, sau pot să detoxifice mâncărurile contaminate. Mantrele pot să fie utilizate în jurul casei, pentru a crea un habitat mai confortabil, sau în mediul de lucru.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu